Billedstil

TryghedsGruppens og TrygFondens billeder skal skabe en visuel fortælling om tryghed, handlekraft og autenticitet. De skal inspirere og vække følelser. Vi fokuserer på at fange situationer i hverdagen så stærkt og autentisk som muligt.

Vi bruger billeder i mange forskellige situationer og formater. Billederne skal derfor først og fremmest forholde sig til konteksten og den aktuelle målgruppe. Men for alligevel at tilstræbe en fælles stil er her nogle generelle nøgleord at sigte efter:

Kerneelementer i vores billedstil

  • Autenticitet og følelser

  • Mennesker

  • Positive aspekter

  • Forenklet motiv og fokus på fortællingen

  • Prioriter om muligt farver fra vores farvepalet.

 
 

Eksempler på billeder

 
 
 

 

Ikoner

Ikoner er simple og lette at afkode, selv i små formater. De kan derfor også med fordel bruges som alternativ til billeder.

 
 
 
 

 

Signaturikoner

TrygFondens egne projekter har hvert sit signaturikon.

 
 
 

 

Illustrationer

Illustrationerne er udviklet til at illustrere TrygFondens delmål og guide brugerne gennem ansøgningsflowet på hjemmesiden – samt til kommunikation om TryghedsGruppens bonus, valg og afstemninger. Det er den primære anvendelse.

Illustrationerne kan undtagelsesvis anvendes i andre sammenhænge som et supplement til fotos og ikoner.

Illustrationerne kan anvendes på hvid baggrund eller på en af de sekundære farver/farvenuancer.

 
 
 
 

 

 Infografik

Infografik kan anvendes alle de steder, hvor der skal formidles specifikke tal, procentsatser, udviklingsforløb eller lignende.

Til at illustrere dette bedst muligt, er der udviklet forskellige typer af grafer og diagrammer. Der er også udviklet et Danmarkskort med de fem regioner til at anskueliggøre eksempelvis fordelingen af medlemmer og lignende.

Til infografik anvendes primærfarverne – ofte i kombination med sekundærfarverne, men ikke nødvendigvis.

Primærfarverne Mørk Blå og Rød bør indgå som en del af al grafikken.

Tekster og tal kan med fordel skrives i Mørk Blå eller Sort.

 
 

 

Bølge

Vi tilstræber et blødt og imødekommende udtryk og kan derfor anvende en bølge i det grafiske udtryk på fx billeder og farveflader.

Den kan være med til at skabe liv og dynamik i situationer, hvor billeder og tekster veksler mellem hinanden – eksempelvis nyhedsbreve, bonusmails og websites.

Rammen kan skaleres og forhøjes efter behov, dog skal bølgen bevare sin form foroven og forneden.

Bølgen er et gennemgående element i al medlemskommunikation: Medlemsnyhedsbrev, bonuskampagne, valg- og afstemningsmaterialer, medlemsmøder osv.

 
 
 

 

Tryksager 

I tryksager skal primærfarverne være de fremherskende farver. Den sekundære farvepalet kan benyttes som staffagefarver og til infografik.

 
 
 
 

 

Annoncer og outdoor

Ofte er outdoor og annoncer en del af en kampagne. Derfor vægter kampagnens samlede udtryk højt i den kreative udfoldelse.

Vi bruger så vidt muligt TryghedsGruppens logo i Mørk Blå og TrygFondens logo i Rød. Er farverne ikke er læsbare, bruges Hvid.

På annoncer kan logoerne placeres i bunden på en lys bundfarve/baggrund, hvis kreativet ikke tillader et synligt logo og tekst. Hvis hvid bjælke kan undgås, er det at foretrække.

 
 

 

Filmafmeldinger

Vi ser gerne, at der anvendes levende billeder/video under afmeldingen, så vi slutter på en følelse og noget visuelt.

Vi bruger så vidt muligt TryghedsGruppens logo i Mørk Blå og TrygFondens logo i Rød. Er farverne ikke læsbare, bruges Hvid.

Logoet centreres. 

Hvis der skal en URL på film, kan denne placeres som i nedenstående eksempler. Her bruges som udgangspunkt Hvid. Er Hvid ikke læsbart, bruges Rød til TrygFonden-film, og Mørk Blå til TryghedsGruppen-film.